Jeśli wszystko potoczy się zgodnie z planem jeszcze w tym roku posiadacze komputerów PC będą mieli okazję zagrać w interesującą grę nowego, polskiego studia. ``Cursed Valley`` nastawiona jest na czystą rywalizację w lokalnym trybie multiplayer.
Rzucanie kośćmi nie jest popularnym elementem mechaniki w grach wideo, stąd też „Cursed Valley” od razu przyciągnął mój wzrok na ubiegłorocznym Comic Conie, gdzie twórcy prezentowali prototyp gry. Osią całej zabawy jest lokalna rywalizacja na mapie złożonej z heksagonalnych pól. Nie przypomina ona jednak tradycyjnej planszy, a raczej rozbudowaną lokację w rzucie izometrycznym, gdzie pola pełnią funkcję ścieżek. Przy ścieżkach dostępne będą różne skarby, a także potwory, które będą broniły przejść. Celem gry będzie zebranie jak największej ilości skarbów przed przeciwnikiem i jednocześnie zachowanie swojej postaci przy życiu.
Sęk w tym, że całość rozgrywać się będzie w systemie turowym – przed każdym ruchem gracz będzie rzucał kością, której wynik pozwoli mu na przemieszczenie się o określoną liczbę pól. Smaku dodadzą karty ze zdolnościami, które będzie można wykorzystać podczas swojego ruchu – niektóre z umiejętności pomogą nam w walce z potworami, inne przeszkodzą naszemu przeciwnikowi np. teleportując go w losowe miejsce. Nie zabraknie także losowych zdarzeń jak np. spotkania z wiedźmą, która poprosi o rozwiązanie zagadki.
Całość utrzymana będzie w klimatach fantasy, a każda z map zaoferuje nieco odmienne doznania. W planach są lokacje nawiązujące m.in. do średniowiecznego polowania na czarownice, podróży do wnętrza Ziemi i piratów. Gra jest na etapie grywalnego prototypu i od czasu gdy widziałam ją po raz ostatni przeszła metamorfozę z oprawy 3D, na 2D w rzucie izometrycznym. „Cursed Valley” szuka obecnie wydawcy i jeśli wszystko potoczy się po myśli twórców, produkcja powinna ukazać się w 2018 roku na PC oraz platformy mobilne.
Tytuł jest tworzony przez dziewięcioosobową grupę entuzjastów gier, w skład której wchodzi m.in. Maciej Biernacki, Tomasz Szepczyński i Maciej Hyla. „Cursed Valley” będzie ich pierwszym wspólnym projektem. Twórcy inspirowali się takimi klasykami jak „Heroes of Might & Magic”, „Chińczykiem”, „Ryzykiem” i „Magią i Mieczem”.
„Cursed Valley” możecie śledzić na oficjalnym fanpage’u na Facebooku lub stronie internetowej.