Takich inicjatyw potrzebuje świat. Polskie 11bit studio, agencja Saatchi & Saatchi IS oraz Platige Image połączyły siły, by wydać pierwszą, charytatywną grę, w której gracze walcząc z wirtualnym rakiem, pomogą fizycznie cierpiącym na ten nowotwór.
Z pewnością kojarzycie ubiegłoroczny zwiastun kampanii Walka z Rakiem, zrealizowany z rozmachem godnym najlepszych animacji krótkometrażowych. Okazuje się, że nie miał on na celu jedynie rozpropagowanie fundacji onkologicznej Alivia, ale był niejako zapowiedzią mobilnej produkcji War on Cancer.
Gra jest izometrycznym endless shooterem, w którym wcielamy się w rolę znanej z trailera wojowniczki walczącej z gigantycznymi potworami. Wizualnie może nie prezentuje się rewelacyjnie, ale nie o to tutaj chodzi. Największą wartością tej produkcji jest fakt, że poprzez wirtualną walkę z rakiem, gracze będą w stanie rzeczywiście pomóc chorym. Przy każdym zalogowaniu się do aplikacji będą oni mogli wskazać osobę, którą pragną wesprzeć. Gdy amunicja w grze się skończy, gracz będzie mógł zakupić ją za prawdziwe pieniądze (wówczas środki z transakcji trafią na konto wybranej osoby) lub obejrzeć reklamę, z której dochód zasili konto fundacji.
Gracze już wielokrotnie udowadniali, że mają wielkie serducha do podobnych akcji i nie wątpię, że i w tym przypadku kampania okaże się sukcesem. Jedyne nad czym ubolewam to fakt, że War on Cancer wydano jedynie na iOS… Serio moje kochane i drogie 11bit studios? Ja wiem, że na świecie miliony osób korzystają z iPhone’ów i iPadów, ale robienie pierwszej POLSKIEJ gry wyłącznie na platformę, z której w rodzimym kraju korzysta jakieś 15% użytkowników (dane z 2014 roku) jest dość zaskakujące. I to w tym negatywnym znaczeniu. Anyway jeśli macie urządzenie z iOS na pokładzie War on Cancer możecie już pobrać bezpłatnie ze sklepu App Store.