„Blunt Force” to gra akcji z elementami przygodówki w widoku FPP. Rozgrywka ma przedstawiać dwie historie dziejące się przed i w trakcje II Wojny Światowej, które są ze sobą ściśle powiązane. Jedna z nich poprowadzi nas śladami agenta Jean De Meyer, który musi zinfiltrować szpiega w lokalnych strukturach wywiadu. Druga zaś rzuci naszego bohatera w wir wojennych potyczek w tych samych, lecz zniszczonych wojną lokacjach.
Obie ścieżki cechują się odmienną dynamiką oraz mechaniką rozgrywki. W pierwszej, bardziej przygodowej, będziemy musieli eksplorować plansze, odnajdywać potrzebne przedmioty i rozwiązywać proste zagadki, aby rozwikłać wielką tajemnicę. W drugiej zaś sekcji, typowo wojennej, naszym zadaniem będzie dynamiczna wymiana ognia z napierającym przeciwnikiem. Przejścia między obiema historiami mają być płynne, co za tym idzie, w jednej chwili będziemy spokojnie czytać gazetę przy filiżance herbaty, by za chwilę bronić ruin tej samej restauracji z pistoletem w ręku.
Oprócz dwóch historii, przez które będziemy przeprowadzeni, gra oferować będzie również dwa tryby zabawy – Arcade oraz Challenge. Wybranie jednego z nich skutkować będzie zmianami w rozgrywce na obu ścieżkach opowieści. Pisząc się na łatwy i przyjemny Arcade, dostaniemy opcję podpowiedzi przy warstwie przygodowej (jeśli gdzieś się zatniemy, gra poprowadzi nas na właściwe tory), a podczas akcji wojennych będziemy musieli jedynie skupić się na celowaniu i całkowitym oczyszczeniu pola bitwy. W trybie Challenge zostaniemy za to pozbawieni jakiejkolwiek pomocy przy wszelkich zagadkach, a podczas potyczek zbrojnych będziemy musieli chociażby ręcznie przeładowywać broń.
Dla wielu ważną kwestią w tego typu produkcjach jest sposób poruszania się i stopień odczuwania choroby symulatorowej. Przy dotychczasowych testach autorzy nie spotkali się z wystąpieniem u kogoś tej niemiłej dolegliwości, a to zapewne dzięki wykorzystaniu teleportacji pomiędzy kolejnymi punktami misji.
„Blunt Force” ma być podzielone na około 45-minutowe epizody. Projekt od strony reżyserskiej wspiera Mark Bristol, który pracował nad takimi tytułami jak „Edge of Tomorrow”, „Mission: Impossible”, „Battlefield 1”, czy „DOOM”.
Monad Rock planuje wydać tytuł na PlayStation VR, Oculus Rift, HTC Vive oraz Windows Mixed Reality.
Na tegorocznym PIXEL AWARDS 2018 „Blunt Force” zdobyło nagrodę w kategorii „Best VR Experience”. Samo demo najnowszej produkcji Monad Rock trafiło w ostatnim miesiącu na dwie największe imprezy Digital Dragons (nominacja do konkursu Indie Showcase) oraz na wspomnianym wcześniej Pixel Heaven. Z niecierpliwością wyczekujemy 20 lutego 2019, kiedy to „Blunt Force” ma mieć swoją premierę.
Poniżej możecie sprawdzić, jak wygląda teaser „Blunt Force”: