Trzy dodatki do znanych i lubianych gier, siedem gamebooków, cztery escape roomy i siedem mocnych gier planszowych - FoxGames przygotowało na 2021 rok moc atrakcji.
Nie ma chyba nic przyjemniejszego od oglądania zapowiedzi jednego ze swoich ulubionych wydawnictw na następne 12 miesięcy. FoxGames ma portfolio, które jest wręcz idealnie skrojone pod moje gusta. To familijne, przepięknie wydane gry, które łatwo się tłumaczy i które mają oryginalne i angażujące mechaniki. Dodatkowo cieszy mnie, że dalej kontynuowany będzie trend na gamebooki oraz gry escape roomowe, tak bliskie mojemu sercu. Poniżej prezentuję listę wszystkich tytułów, jakie FoxGames wyda w przyszłym roku.
Gry planszowe
Zacznijmy z grubej rury. Najbardziej ucieszyła mnie zapowiedź „Najlepszej gry o psach”, czyli niejako odpowiedzi na „Najlepszą grę o kotach”. :-) Będzie to również karcianka pełna słodkich piesełków, której celem będzie zebranie jak największej liczby czworonogów na własnym podwórku. Biorę w ciemno!
W drugim kwartale ukaże się również „Zombie Teenz Ewolucja”, czyli sequel bestsellerowego „Zombie Kidz: Ewolucji”. Tym razem mamy otrzymać bardziej zaawansowane zasady. Jestem na tak! Następnym tytułem stricte familijnym będzie „Wyspa Fauna”. To kafelkowa gra z dość prostą mechaniką – po pobieżnym przejrzeniu reguł jakoś mnie nie przekonuje do siebie, ale może w praktyce okaże się bardziej ciekawa.
Trzeci kwartał przyniesie dwie gry planszowe, które od razu wpisałam na listę „must play”. Pierwszą z nich jest „Santa Monica”, czyli rozbudowana (chyba najcięższa z całego zestawienia) pozycja karciana o zbieraniu zestawów i budowaniu swojego tableau. W grze będziemy konstruować swoje plaże złożone z pasa piasku (parawany, parasolki, itd) oraz bulwaru ze sklepikami, lodami, restauracjami itp. Wygląda to naprawdę zacnie. „Decipher” to z kolei słowna imprezówka z bardzo nietypową mechaniką. Gracze używają tu czterech elementów o różnych kształtach do tworzenia i rozwiązywania łamigłówek.
W każdej rundzie inny gracz buduje tajne słowo. Inni wiedzą tylko, które fragmenty liter znajdują się w tajnym słowie, i zbierają wskazówki i punkty.
Ostatni kwartał 2021 roku przyniesie „Cloud City”, czyli przestrzenną grę o budowaniu tytułowego miasta w chmurach (od razu skojarzyła mi się z dodatkiem „Kolej na Grizzli” do „Parku Niedźwiedzi” :D) oraz „Dragomino”, czyli jedyny tytuł z całej listy kierowany do bardzo młodego gracza. Nazwa kojarzy się oczywiście z „Kingdomino” i to nie przypadkowo. Możemy liczyć na zbliżoną, choć bardziej uproszczoną mechanikę.
Dodatki do gier
Tu raczej niespodzianek nie ma. „Sagrada: Pasja” miała pojawić się już w tym roku. Najwyraźniej w wyniku pandemii plany się przesunęły. Ważne jednak, że FoxGames planuje wydać całą trylogię dodatków do „Sagrady”. Każdy z nich posiada kilka modułów i wszystkie będzie można ze sobą łączyć. Mam tylko nadzieję, że liski zadbają też o dodruk podstawki, bo obecnie „Sagrada” jest nie do zdobycia :(.
W pierwszym kwartale zadebiutuje dodatek do „Najlepszej gry o kotach”, czyli „Pudełko łakoci”. Wprowadzi on nie tylko nowe koty, ale też smakołyki, pudełka i narzędzia, które urozmaicą grę, dodając więcej interakcji. Brzmi pysznie!
Gamebooki
Ponieważ patronuję od początku wszystkim gamebookom FoxGames, z niecierpliwością wypatruję już ich kolejnych części. Poza komiksowym, piątym już Sherlockiem, kontynuacją „Dziennika: Wyprawy 1907”, który tym razem rozgrywać się będzie w kopalni, kontynuacją polskiego „Dziennika: Zagadkowej Podróży” dla dzieci i następną częścią Fighting Fantasy doczekamy się trzech całkowicie nowych pozycji.
„Łowczyni potworów” to komiks paragrafowy mocno skupiony na walce, według FoxGames to coś w stylu „Wilkołaka”, więc jeżeli podobał się Wam tamten tytuł, to ten również warto mieć na uwadze. Czwarty kwartał to premiera „Czworo przeciwko ciemności”. Uwaga, to może być prawdziwa bomba! To pełnoprawny RPG dla jednej osoby (choć również z opcją gry dla czworga) z unikalnym systemem generowania podziemi. Coś raczej szybkiego (ok. 20 minut rozgrywki) ale mocno regrywalnego. „The Cypher Files” z kolei może okazać się jeszcze większym bestsellerem niż jego pierwowzór, czyli „Dziennik 29”. To połączenie fabuły z najbardziej zaawansowaną aplikacją towarzyszącą jaką widzieliśmy do tej pory z całej serii gamebooków. Trailer wygląda jak naprawdę dobre połączenie przygodówki poin’n’click z tradycyjną książką.
Escape Roomy
Dwie powyższe pozycje zostaną wydane już w pierwszym kwartale 2021 roku. To sequele znanych i lubianych serii. Escape Room: Ucieczka z Alcatraz to godzinna przygoda kooperacyjna, w której celem będzie tytułowa ucieczka z więzienia. W kolejnych kwartałach ukażą się jeszcze dwie następne odsłony tej serii: Wyspy Piratów oraz nieposiadająca jeszcze tytułu część. Z kolei „Kryminalne Zagadki: Upiór w muzeum” to już pozycja typowo dedukcyjna – mam nadzieję, że będzie równie dobra, co „Krwawe róże”.