W marcu wydawnictwo FoxGames wprowadzi dwie nietuzinkowe propozycje imprezowe. ``Dwalambury`` to szalona wariacja na temat klasycznej pantomimy i odgadywania haseł, a ``Rakieta Imprezowa`` to propozycja dla fanów gier słownych i oryginalnych skojarzeń.
Po „Roll & Wall” i „Wodnym Szlaku”, który lada moment trafi do sklepów, w pierwszym kwartale tego roku ukażą się jeszcze dwie inne gry współtworzone przez Wojciecha Grajkowskiego. Razem z Michałem Gołębiowskim (a także z Łukaszem Zepem i Hubertem Młodzianowskim w przypadku „Rakiety Imprezowe”) opracowali oni pozycje typowo domówkowe, które powinny trafić w gusta wszystkich fanów Kalamburów i innych rodzajów gier słownych. W obu przypadkach za ilustrację odpowiada Monika Mucha.
Dwalambury
Dwalambury jak sama nazwa wskazuje to wariacja na temat Kalamburów, w której gracze dzielą się na dwie drużyny. Na każdej karcie widnieją dwa słowa o bardzo bliskim znaczeniu np. byk – krowa, kryminał- horror, przesąd-pech. Dwóch prezentujących z przeciwnych drużyn graczy stara się RÓWNOCZEŚNIE przedstawić bez używania słów swoje hasło tak, by odgadła je własna drużyna, ale by jednocześnie nie zasugerować nic przeciwnikom.
W teorii brzmi banalnie, prawda? A jednak taka drobna zmiana zasad może spowodować, że oklepana już do bólu gra znów wróci na salony – ja przynajmniej szczerze na to liczę :-)
- Liczba graczy: 4-18
- Wiek: 10+
- Czas: 25 min.
- Sugerowana cena detaliczna: 39,99 PLN
Rakieta Imprezowa
Uczestnicy zabawy wymyślają cztery skojarzenia do danej kategorii, przy czym ostatnie nazywane jest „rakietą”. Jeżeli to samo hasło z pierwszych trzech pozycji pojawi się u minimum dwóch graczy – otrzymają oni punkty. Jeżeli znalazło się u kogoś jako „rakieta, wówczas punkty otrzymuje jedynie jej twórca, który tym samym blokuje to skojarzenie u innych. Chodzi tu zatem o to, by wymyślać skojarzenia niezbyt proste, ale też i niezbyt skomplikowane.
- Liczba graczy: 3-15
- Wiek: 10+
- Czas: 25 min.
- SCD: 39,99 PLN