Na przełomie stycznia i lutego w serii Trefl Joker Line pojawią się dwa przepięknie wydane tytuły familijne. Już dziś możecie u nas zobaczyć ich instrukcje i elementy graficzne.
Obydwie gry nawiązują swoją tematyką do zwierząt, a za ich oprawę wizualną odpowiada znany polski artysta Tomasz Larek, ale pod względem mechanicznym bardzo się od siebie różnią.
Przygoda na Safari (oryg. Safari Golo)
Zabawę rozpoczyna się od położenia swojego pionka aparatu na środkowej wyspie. Po przetasowaniu kafelków wszystkie układa się na pozostałych wyspach (po 5 na każdej) obrazkami do dołu. W swojej turze gracz podnosi dowolny kafelek, ogląda go i odkłada z powrotem tak, by nie podejrzeli go pozostali gracze. Następnie przestawia swój pionek na wyspę połączoną z tą, na której stoi za wyjątkiem tej, na której oglądany był kafelek.
Na wyspie, na której gracz właśnie się zatrzymał wybiera kafelek – jeżeli trafi zwierzę lądowe, zatrzymuje je przed sobą. Oznacza to, że własnie zrobił zdjęcie zwierzaka. Jeżeli trafił na zwierze morskie, odkłada je do pudełka wykorzystując efekt specjalny danego zwierzątka np. pelikan pozwala zabrać dowolny kafelek z dowolnej wyspy, a ośmiornica zamienia miejscami dwa kafelki z różnych wysp.
Grę wygrywa gracz, który zdobędzie 6 różnych zwierząt. Istnieje jednak kilka dodatkowych reguł utrudniających zabawę.
Gdy aktywny gracz stanie na tej samej wyspie, co gracz posiadający co najmniej jedną parę identycznych kafelków, aktywny gracz może zmusić przeciwnika do wymiany jednego z duplikatów. W ten sposób można uzupełnić swoją kolekcję. W żadnym momencie gry nie wolno posiadać 3 identycznych zwierząt. Gdy w swoim ruchu gracz natrafi na trzeci kafelek, musi pokazać go pozostałym graczom i odłożyć na puste miejsce na dowolnej wyspie.
Gąsienice (org. C’est Pour ma Pomme)
Na początku gry stawia się kartę jabłka na środku stołu. Dookoła nich losowo ustawia się 15 żetonów gąsienic obrazkami do domu w odległości około 15 cm od jabłka. W tym momencie gąsienice znajdują się daleko od jabłka. Inne możliwe położenia to blisko, w środku lub złapane przez graczy.
25 kart akcji po przetasowaniu układa się w zakryty stos. Pierwszy gracz pobiera 1 kartę akcji i wykonuje ją zgodnie z instrukcją. Jeżeli na karcie jest ptak, gracz odwraca dowolną gąsienicę i pokazuje ją graczom. Gdy kolor gąsienicy pasuje do karty ptaka taka gąsienica jest natychmiast złapana i trafia do gracza.
Jeżeli kolor ptaka nie pasuje do gąsienicy, taką gąsienicę przesuwa się bliżej jabłka gdy jest ona daleko, lub kładzie na karcie jabłka, gdy była ona już blisko. Gąsienice, które są na jabłku nie mogą być złapane.
Gra trwa do momentu wyczerpania kart ze stosu akcji lub kiedy trzy gąsienice dotrą do jabłka. Wygrywa gracz, który złapał najwięcej gąsienic.
Poza ptakami znajdziemy jeszcze kartę ogrodnika, która pozwala podejrzeć 1 żeton gąsienicy, kartę wiatru, która zamienia miejscami 2 gąsienice, kartę motyla, która pozwala usunąć robaka z gry o ile odgadnie się prawidłowo jego kolor i rozmiar oraz kartę deszczu, która sprawa, że zdobyta gąsienica ucieka z powrotem do położenia daleko od jabłka.
Istnieje także wariant zaawansowany, w który można grać ze starszymi dziećmi.
Dajcie znać, na który tytuł bardziej czekacie :-)